Farbrorn på tåget

Igår kväll när jag tog tåget till eliok hände något märkligt. en man i 65 års-åldern kom fram till mig med en 20-lapp och pekade på min telefon.
-får jag låna den dära?
neeej tänkte jag här har vi en liten alkisgubbe. men jag tänkte att det var väl ok.
Så han tog telefonen och tittade på den. såg ut som ett ?-tecken. Han skakade som ett asp-löv. O det var väl ungefär där jag fattade att det var nåt som inte riktigt stod rätt till. Han ringde till sin fru och jag hörde hur hon skrek -var är du? Du har varit borta hela dagen! O stackarn visste inte vad han skulle säga. Han hade nämligen åkt hela dagen i tron på att han skulle komma fram till Kalmar. Han visste inte var han skulle hoppa av. Tiden gick och hans fru ringde upp mig och vi pratades vid en kort stund. men vi kom inte fram till något bra. O farbrorn lånade telefonen 3 gånger till. Sista gången kom han fram med en 50-lapp och sa:
-Får jag låna den där maskinen?

Usch vad hemskt!stackarn. hoppas han är hemma nu.

Kvällen igår var sjuk. Jag var långt över gränsen när det gällde mitt alkoholintag. något jag får sota över idag.
Kaos på altona och kaos i telefonen.

Nä. nu ska jag ringa till min bästis. rykterna sprids fort och jag måste få reda på om de stämmer. isånna fall vet jag en som är glad som en speleman!

/Lloyd Banks.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback